JEGYZŐKÖNYV
Készült: Alsónémedi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének
2011. május 26-án 16 órakor megtartott rendkívüli üléséről.
Ülés helye: Polgármesteri Hivatal tanácskozóterme
Jelen vannak: A mellékelt jelenléti ív szerint.
Vincze József polgármester úr köszönti a Képviselő-testület tagjait.
Megállapítja a testület határozatképességét: 9 főből jelen van 4 fő. A Testület határozatképtelen, ezért 30 perc szünetet rendel el.
16 óra 30 perckor megállapítja, a határozatképességet: 9 főből jelen van 8 fő. A Testület határozatképes.
Bálint Sándor képviselő írásban tájékoztatott, hogy egyéb halaszthatatlan elfoglaltsága miatt nem tud részt venni az ülésen.
Vincze József ismerteti a kiküldött napirendet, majd felhívja a Képviselők figyelmét, hogy új napirend felvétele nem lehetséges, tekintettel arra, hogy rendkívüli ülés van.
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 8 igen szavazás alapján az alábbi határozatot hozta:
167/2011. (05.26) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a kiküldött napirendet elfogadta.
Határidő: azonnal.
Felelős: Vincze József polgármester.
Napirendi pont:
1.) A sitt-lerakó rekultivációjával kapcsolatos döntések ismételt megtárgyalása.
1.) napirend
A sitt-lerakó rekultivációjával kapcsolatos döntések ismételt megtárgyalása.
Vincze József felolvassa előterjesztését.
Vincze József elmondja, hogy az előző rendkívüli ülés után tárgyalt Acsainé Esztikével és ismételten kérte, hogy adjanak biztosítékot. Amikor előzőleg a hivatalban járt Acsai Károlyné Riba Róbert társaságában találtak egy olyan megoldást, ami megfelelő lett volna mind az ő részükre, mind a hivatal részére. Egy földterületet adtak volna biztosítéknak, ami az iparterületen van 1,7 ha. kb. 60—90 millió forintot ér. Kikértük a földhivatali tulajdonlapot, amiből megállapítottuk, hogy teljes egészében az övéké az ingatlan. Az mondta, hogy otthon megbeszélik, de teljesen rendben van. Utána Riba Róbert úr telefonált vissza, hogy az Acsaiék elálltak a fedezet biztosításától. Örülök, hogy az a döntés született, hogy Acsaiéknak nem adtuk vissza a lerakót, mert így úgy gondoltam, hogy még egy lehetőségem lesz arra, hogy megbeszéljem velük a biztosítékot. Közben a környezetvédelmi államtitkárság egyik osztályvezetőjével a rendkívüli testületi ülés után konzultáltam, ahol ugyan azt a megállapítást mondta el, amit itt Egerszegi ügyvéd úr és Pozsgai András környezetvédelmi szakember. Gazdasági kockázata az előre nem látható költségek, egyrészt a területen kívül levő hulladék kezelése, illetve nagyon nagy kockázatot jelent a rekultivációs tervben is elfogadott mintegy 80 ezer m3 hulladék áthalmozása. Mivel a hulladék beszállítása nem volt mérlegelve és ez a helyszíni megállapításon és a fényképek alapján is kiderült, hogy nem csak építési hulladék került be, ezért fenn áll annak a veszélye, hogy veszélyes hulladékok is vannak a területen. A környezetvédelmi szakember megállapítása szerint a 80 ezer m3 akár 20-30 %- a veszélyes hulladék kerülhet elő, ami nem csak a hulladék, hanem a környezete is bele számít, hogy akár 100 millió forintos nagyságrend is lehet a költsége. Kedden reggel Acsainét fölhívtam és kérdeztem, hogy hajlandóak-e a fedezetet biztosítani, amire szintén azt mondta, hogy nem. Ma beszéltem még Riba Róbert úrral, szintén kértem tőle, hogy Esztikével ugye jogviszonyban is vannak, kértem, hogy kérdezzen rá, hogy adnak-e biztosítékot, a válasz nem érkezett vissza. A hozzáállásuk nagyon nagy csalódást okozott nekem, mivel olyan ingatlan fedezetét tudták volna felajánlani, ami nem a munkájuk eredménye, hanem végeredményben egy önkormányzati határozat következtében értékelődött föl, mert az szántóföldként ért 3-4 millió forintot és most iparterületként van nyilvántartva. Ennek következtében döntöttem úgy, hogy összehívom újra a Képviselő-testületet a határozati javaslat újratárgyalására. Tegnap érkezett egy levél Észak - Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulástól, amely ki van osztva mindenkinek. Várom a kérdéseket.
Kiss István Viktor felhívja a figyelmet az ügy fontosságára, súlyosságára, az anyagi felelősségre, arra az előre nem látható anyagi teherre, ami akár több évre megbéníthatja Alsónémedit. Sajnos egyikünk sincs a teljes információk birtokában a sitt-lerakó ügyeit illetően. Ezúton kívánom benyújtani és kérem a jegyzőkönyvhöz csatolását a birtokunkban lévő fényképeket kinyomtatva, lefűzve és ugyancsak benyújtani kívánom elektronikusan 3 db DVD-t, további videó felvételeket 1992-ből és CD-n az itt kinyomtatott fényképeket. 1998, 2002 és 2011-es képek. Ezen átnyújtott dokumentumok eredetiét kérem, ügyvédi letétbe helyezni. Ezúton szeretném kérelmezni, hogy 2011. június 8-áig a hivatal gyűjtse össze és időrendi sorrendben fűzze össze, minden szemétbányával kapcsolatosan fellelhető feljegyzést, határozatot, felszólítást, intézkedést, társulási szerződést, hatósági leveleket, válaszlevelezéseket, felhatalmazásokat, egyszóval minden olyan iratot, ami a szemétbányával kapcsolatosan keletkezett a hivatalban visszamenőleg 1991-ig. Ezen dokumentumokat adja át minden képviselőnek, 2011. június 9-ig, utolsóként egy teljességi nyilatkozattal, amit a jegyző ellenjegyzett. Ezúton szeretném ismételten megkérni a polgármestert, hogy olvassa fel azt a levelet, ami a társulástól érkezett és a múlt alkalommal is felolvasott a Testületnek és azt a dokumentumot, ami a mai napon érkezett. Ezúton szeretném kérelmezni jogi szakértő bevonását, amelynek kiválasztására Józan Sándor alpolgármestert és Némedi Rezső képviselőt javaslom. Javaslom továbbá, hogy a kiválasztott irodával kizárólag ők tartsák a kapcsolatot és a kommunikáció is ezen a két képviselőn keresztül történjen. Javaslom továbbá a testületnek, hogy a továbbiakban Némedi Rezső által beterjesztett javaslatokat is fontolja meg az ügy további hatékony intézése érdekében. Kérem a polgármestert, hogy a két levelet olvassa fel és Némedi Rezsőt, hogy tegye meg a hozzászólásokat.
Vincze József felolvassa a két levelet.
Némedi Rezső saját szavaival jegyzetelt egy telefonbeszélgetésből, melyet az Zöld hatóság igazgató asszonyával folytatott le. Vázoltam a helyzetet, ami Alsónémedin kialakult. Azt kérdeztem, hogy a rekultivációs kötelezettség visszaruházható-e vagy sem. Egy nem hivatalos, a szokásosan kialakult gyakorlat szerinti eljárást mondott. Felolvasom a levelet. A rekultivációs kötelezettséget a hatóság határozattal rendeli el. A kötelezett személy automatikusan nem változtatja meg az, hogy a volt szeméttelep tulajdonosává vált. A kötelezettséget nem lehet egyértelműen visszaadni, a kötelezett személy megváltoztatásáról a zöldhatóság újabb határozattal dönt, ennek az eljárásnak a megindítását valamivel indokolni kell. Például annak, hogy érkezik egy levél a hatóság részére a kötelezettől azzal a kéréssel, hogy a kötelezettséget róla levegyék. Ezt a kérelmet indokolni kell, és a hatóság mérlegeli. Az indoklásnak megfelelően alaposnak kell ahhoz, hogy a Hatóság a rekultivációra kötelezett személyét megváltoztassa. A tájékoztatás szerint a hatóság gyakorlata tükrözi, és ez egybecseng azzal, amit a múltkor meghívott ügyvéd mondott és az ülésen is elhangzott, hogy a likviditási nehézségekkel küszködő vállalkozással is akadozó gondnokolt korábbi vezetőjével szemben jelenlegi helyzetben biztonsággal választaná a biztos pénzügyi háttérrel rendelkező jogfolytonos önkormányzati kötelezettet. Ezt követeli meg a környezeti kár megszüntetése, a hatóság azt a kötelezettet fogja választani, amelytől nagyobb biztonsággal elvárható a rekultiváció teljesítése. A hatóság e körülményeket mérlegelve dönthet úgy is, hogy a szeméttelep tulajdonjoga a vállalkozóra visszaszáll. A kötelezett személyt mégsem változtatja meg, tehát nagy valószínűséggel marad az Önkormányzat, mint kötelezett.
A korábban lakossági szeméttelep területén esetleges veszélyes hulladékot is elhelyeztek. Megkérdeztem továbbá ezt a hölgyet, hogy két változat van, a kármentesítés és a rekultiváció. A kármentesítés azt jelentené, ha fokozottan védett terület lenne veszélyben, emberi élőhely, emberi környezet. Azt mondta, hogy ez bármire kiterjedhet az újkori nomád szigeteléstől az alapcseréig, ez egy nagyságrenddel nagyobb összeg, mint az ártalmatlanítás. Tulajdonképpen azt mondta a hölgy, hogy át kell deponálni és ártalmatlanítani kell a veszélyes hulladékokat. Ha találnak benne a rekultiváció folyamán veszélyes hulladékot, akkor az Önkormányzat nem is folytathatja tovább a rekultivációt. Hiába rekultiválni kötelezett az Önkormányzat, onnantól kezdve állami jogosítványokkal rendelkező hulladékgazdálkodási cég, akit a zöldhatóság jelöl ki, az folytathatja tovább a tevékenységet. Onnantól kezdve egészségügyi vizsgálat folyamán állapítják meg, hogy ki a felelős a nagymértékű környezet szennyezésért. A nagymértékű környezetszennyezés elévülési ideje 50 év, a maximálisan kiszabható bírság több mint 1 milliárd forint.
Vincze József megkérdezi a képviselőket, hogy van-e hozzászólás?
Józan Sándor kifejti, hogy Némedi Rezső elmondta, hogy, ha a tulajdonjogot visszaadjuk, a kötelezettség rajta marad az Önkormányzaton, és ha bebizonyosodik, hogy nem csak inert hulladék van benne, hanem veszélyes hulladék is, ez az önkormányzatot óriásira megterheli, ha ezt az egész rekultivációt vagy kármentesítést nekünk kellene kifizetni. Attól tartok, hogy az Önkormányzat teljes vagyonával fog felelni és ez óriási probléma lesz. Egy környező településen 1000 m3 inert hulladékot 3 %- os veszélyes hulladéki töménységben rekultiváltak, köbméterét 18 ezer forintért ez 18 millió forintba került a településnek. A mi 300 ezer köbméterünk 5,4 milliárd forintban kerülne. Ha rekultivációs folyamat alatt találná meg az Önkormányzat, azért mi vagyunk a felelősök
Vincze József szeretné annyival kiegészíteni, ha a társulás megnyeri a rekultivációt és ki lesz írva közbeszerzésre, az, aki végzi a rekultivációt, ugyan ilyen kötelezettsége van. Ha veszélyes hulladékot talál, azt jelenteni kell a zöldhatóságnak. Rekultiválni úgy lehet, hogy a rekultiváció megkezdése előtt 15 nappal jelenteni kell a zöldhatóságnak, a rekultivációs folyamat során pedig minden rendkívüli eseményt jelenteni kell. Ha mi vagyunk a kötelezettek, miénk a számla.
Támadtak azzal, hogy nem adok elég információt, ezért hadd mondjam el, hogy magától a társulástól úgy sikerült megtudni, hogy milyen stádiumban van a pályázat, hogy a minisztériumban egy osztályvezetővel beszéltem, azt mondta, hogy vissza van dobva. A társulás részéről nem értesítettek. Ezt az első levelet úgy kaptam, hogy kértem időpontot és ott közölték, hogy valóban olyan stádiumban van. Egyáltalán nem értesítettek. Azt mondta az Egerszegi ügyvéd úr, hogy ebben a zöld hatóság dönt. Ha azt a határozatot hozzák, hogy átteszik a kötelezettséget, azt is meg lehet fellebbezni, ha olyan határozatot hoznak, hogy nem teszi át a rekultivációs kötelezettséget, azt is meg lehet fellebbezni. Egyetlen egy indokkal lehet fellebbezni, ha vis maiort jelentünk. Tehát a hatóság és az egyesülés által kiállított bizonylatok alapján ez építési törmelék és nem az van benne. Bírósági ügy lesz a vége, aminek a kimenetelét előre nem lehet megmondani.
Némedi Rezső lenne egy módosító indítványa ehhez a témához. Mivel a jegyzőkönyvhöz van csatolva a fénykép, a Polgármestert megbízni, hogy keressen egy akkreditált környezetgazdálkodási céget, aki folytasson le egy körzeti hatásvizsgálatot, kutassák át a bányát, hogy legyen valami a kezünkben. A lakosságnak is és a képviselőknek is joga van tudni, hogy mi van a bányában.
Vincze József elmondja, hogy épp itt hangzott el, hogy a polgármester kezéből a Testület ki akarja venni a szemétbányával kapcsolatos ügyeket, javasolja, hogy azok a személyek végezzék el ezt a feladatot is, akiket az alpolgármester úr javasolt. Legyen egy kézben az egész feladat. Nem akarom, hogy azért újra támadás érjen, hogy nem osztok meg információkat. Nehéz úgy megosztani az információkat, ha én sem kapok. Ha nem a szívügyem lett volna, akkor a Képviselő-testületi ülés után nem lettem volna bent reggel 5 óráig és nem kezdeményeztem volna ezt a mai ülést. Csak ilyen részinformációkat tudtam szerezni. Meg olyan információk vannak, amit az ügyvéd úr igazolt, hogy a jelenlétében hívtam föl a zöldhatóságot, ahol az ügyintéző azt mondta, hogy természetesen, ha a tulajdon viszony változik, akkor lehet kérni a rekultivációs kötelezettség átvezetését, melyet megtesz a hatóság. Igen, de az nem biztos. Nincs kész forgatókönyv. Ez nem fehér vagy fekete, ezért nehéz dönteni és ezért mondtam én, hogy jó döntést ebben az ügyben nem lehet hozni. Nagyon örülök, hogy ezt a feladat – és jogkört elveszik tőlem és köszönöm az előterjesztést.
Dr. Deák Erzsébet azt mondja, hogy ha Némedi képviselő úrnak a módosító indítványát a testület elfogadja, akkor utána a holnap utáni jelentésre, - hogy a pályázaton akar-e indulni az önkormányzat és ez 200 millió forintot jelent - tehát akkor nemleges lesz a válasz. Tehát el kell azon gondolkodni, hogy milyen választ ad erre a kérdésre a Képviselő-testület. A pályázaton indulásra olyan rövid határidő van, ami egy vizsgálat eredményétől függően nem csúsztatható.
Vincze József annyit hadd mondjak, hogy mikor föltette itt a kérdést valaki, hogy mi a határidő, nem tudtam, mert itt van az első levél, amiben nincs dátum. A ma érkezett levélben és a tegnap érkezett faxban van benne, hogy holnap délben van az utolsó határidő, így lehetett előkészíteni.
Dr. György Balázs kifejti, hogy szerinte ez azért van, mert a 30 település közül mi vagyunk az egyetlenek, akik hezitálunk.
Vincze József elmondja, hogy biztosan így van, de lehet, hogy a 30 közül ez a legnagyobb gazdasági veszélyforrás. Biztos azért volt nekik természetes, hogy nem adtak információt, mert úgy voltak, hogy az ügyet intézik és ezzel kész.
Dr. György Balázs az én időmben is úgy volt, jött levél, amiben ostoroztak, hogy ez is hiányzik az is hiányzik, de ránk nem vonatkozott, mert nálunk rendben volt minden, a többiek meg nem voltak rendben bizonyos adatszolgáltatásokkal.
Vincze József elmondja, hogy ezt az ügyet folyamatában végig próbálta kísérni, és így derült ki az is, hogy milyen stádiumban van a pályázat. Törökné képviselő asszony részére ezért utasítom vissza, hogy nem szolgáltattam információt.
Dr. György Balázs elmondja, hogy támogatom Némedi képviselő úr javaslatát, hogy fogadjunk egy akkreditált szakértőt és lássuk, hogy a 80 ezer m3 áthalmozásában mennyi az a veszélyes hulladék, amire 100 millió forintot taksálunk, de valóban ez lehet bármilyen összeg.
Vincze József Arra szeretném még fölhívni a képviselők figyelmét, hogy ez a feltárás már csak a saját rekultivációhoz, vagy pedig a vis maior jelentéshez tudjuk használni, mert itt van a levél, hogy holnap 14 óráig nyilatkoznunk kell, hogy pályázunk-e vagy sem.
De. György Balázs javasolja, hogy a társulásban maradjon benne a község, csak a pályázaton ne vegyen részt. A többieket ne akadályozzuk, akik a pályázaton részt vesznek.
Kiss István Viktor elmondja, hogy neki ezzel csak egy problémája van, reflektálva az előzőleg elhangzottakra, hogy Európai Uniós pályázat és projectben pályázunk. Még senki nem látta a szerződést, hogy miről is van szó. Ez az összes bányát érintő szerződést és pályázati anyagot senki nem látta és az nem újdonság senki számára, hogy a projektet akkor finanszírozzák, amikor már lezárult. Mi van akkor, ha egy bányát nem rekultiválnak és pályáztak? Azért nagyon nehéz most a döntési helyzet, mert miután bennmaradunk, pályázunk, kiderül, hogy meg kell csinálnunk, tehát ez benne van kötelezettségként a pályázatban és akkor derül ki az, az X milliárd forint, akkor ezt meg kell csinálnunk. Addig nem fizetik ki a többit se. Iszonyatosan nagy a felelősség.
Némedi Rezső elmondja, ha projectben pályázunk és az egyik nem valósul meg, akkor soha nem lesz a project 100 %-os.
Vincze József az ügy fontosságára való tekintettel 5 perc szünetet rendel el.
Juhász Zoltán úgy emlékszik, hogy elhangzott a szakértők részéről az, hogy a rekultivációt támogatja ez a pályázat, viszont a kármentesítést nem.
Vincze József lehet beadni pályázatot kármentesítésre és lehet rekultivációra. Mivel ennek a bányának elfogadott rekultivációs terve van, egyértelmű, hogy arra pályáztunk. A mostani kiírás szerint nem fért bele a kármentesítésbe, mert 100 ezer m3 volt a maximum és környezetvédelmi veszélyforrás legyen.
Józan Sándor elmondja, hogy ha nem tájékoztatjuk a társulást, akkor automatikusan kizárnak a pályázatból. Azt javasolja, hogy a pályázatból lépjünk ki, de a társulásban maradjunk benne.
Némedi Rezső ne úgy lépjünk ki a pályázatból, hogy úgy is kizárnak, hanem írjuk bele a jegyző asszonnyal, hogy biztosíték hiányában állunk el a pályázattól.
Szántó Erzsébet kérdezi Józan Sándortól, hogy, ha kilépünk a pályázatból, utána járhatjuk a saját utunkat. Milyen útra gondol?
Józan Sándor válasza, hogy attól tart, amit már régóta mond, hogy ha beadjuk a pályázatot és nyerünk, és mivel ez Uniós pénz, körbe fogják járni az Uniós Biztosok a pályázaton szereplő területeket és, ha tényleg az fog kiderülni, hogy ebben tényleg veszélyes hulladék van, a pályázat nem erről szólt.
Szántó Erzsébet ez nem válasz arra, amit kérdeztem.
Józan Sándor elmondja, hogy készíteni kell próbafúrásokat, vizsgálják meg, hogy mi van benne. Ha tudjuk, hogy mi van benne, és vissza tudjuk az Acsaiék nevére íratni a rekultivációs kötelezettséget, akkor az Önkormányzat megmenekült ettől az egésztől.
Szántó Erzsébet kérdezi, hogy mi lesz a megoldás, mi lesz a gödörrel? Ha visszaadjuk az Acsaiéknak a területet, akkor mivel tudjuk őket kötelezni, hogy szüntessék meg. Nekünk az a célunk, hogy megszűnjön.
Vincze József elmondja, hogy mi nem tudjuk kötelezni. Innentől kezdve a zöldhatóság feladata a rekultiváció kikényszerítése.
Némedi Rezső elmondja, hogy, ha megállapítjuk, hogy veszélyes hulladék van benne, minden-képpen az ártalmatlanítást fogják kikövetelni. Azt mondta a zöldhatóság igazgató asszonya, hogy több mint 1200 ilyen bánya felszámolása folyik és előbb utóbb el fog fogyni. Rá fog kerülni a sor erre a bányára is, de az nem kármentesítés és nem rekultiváció, hanem a veszélyes anyag felszámolása. Az, hogy ennek a költségét a zöld hatóság hogy hajtja be a vállalkozón, az legyen az ő problémájuk.
Vincze József kifejti, hogy azt mondták a környezetvédelmi államtitkárságon, hogy nem lesz ez a bánya kármentesítve soha, vagy legalább belátható időn belül nem, mert ettől sokkal fontosabb feladatok vannak, pl. a vörös iszaptárolók. Javaslom, hogy adjuk vissza, kezdeményezzük a rekultivációs kötelezettség visszaadását, és utána, ha ez nem sikerül, akkor furkáljunk.
Vincze József megkérdezi, hogy az 1. határozati javaslathoz van-e módosító javaslat?
Dr. Deák Erzsébet elmondja, hogy itt lehetne beleírni, hogy mi miatt döntött így a testület.
Hogy az ajándékozó nem ad biztosítékot.
Zsin Géza ebben a pillanatban úgy látja, ha visszakerül a tulajdonjog, akkor ez soha nem lesz rekultiválva. Ha az eredeti álláspont marad, akkor van esélyünk a rekultiválásra, igaz, hogy a pakliban benne van az, hogy anyagilag a legrosszabb esetben belerokkanunk.
Juhász Zoltán kifejti, hogy először csak arról kellene dönteni, hogy a pályázattól elállunk, a visszaadásról majd csak a vizsgálatok után kellene dönteni.
Dr. Deák Erzsébet elmondja, hogy a határozati javaslatok annyira általánosan vannak megfogalmazva, hogy evvel semmilyen jogi hibát nem követ el senki. Ügyvéd fogja ezt végig kísérni, hogy szabályosan menjen. Az ajándékozási szerződésben a senki által nem ismert tartalmú letét, ami az ügyvédnél van elhelyezve, aki a szerződést készítette arról szól, hogy vissza lehet a tulajdonjogot állítani. A mostani ügyvéd felveszi az ügyvéddel a kapcsolatot, megnézi, hogy a letét mit tartalmaz. A szerződés automatizmusra utal, amennyiben bizonyos feltétel nem következik be, tehát meghiúsul, automatikusan visszaszáll a tulajdonjog az ajándékozóra. Azzal semmilyen jogi hibát nem lehet elkövetni, ha egy felhatalmazást ad a testület az ügyvédnek, hogy kezdje el a jogi procedúrát és tegye meg azokat a lépéseket, amik szükségesek.
Némedi Rezső kérdezi, hogy az nem lenne jó, ha később kerülne vissza a tulajdonukba, mert esetleg megtilthatják, hogy bemenjünk vizsgálódni.
Dr. Deák Erzsébet kifejti, hogy el lehet tolni egy hónappal a visszaírást és ez idő alatt elkészül a vizsgálat. A testület maga határozza meg, hogyan kezdeményezi. A határidő nem azonnal lesz, hanem egy hónap.
Vincze József elmondja, ha visszaadjuk és visszaíratjuk a rekultivációs kötelezettséget is, akkor nincs semmi problémánk. Ha nem írják vissza a rekultivációs kötelezettséget, akkor az jogalap arra, hogy kutató fúrásokat végezzünk, sőt kötelességünk lesz elvégezni.
Dr. Deák Erzsébet kifejti, hogy akkor tudja átírni a környezetvédelmi engedélyekben foglaltakat, ha a tulajdonjog megváltozik. Attól, hogy a pályázatot visszamondja az Önkormányzat, az következik, hogy marad az Önkormányzat kötelezett, marad az Önkormányzat tulajdonos, ő az, akinek a rekultivációt el kell végeznie, ő az, akinek meg van a működési engedélye, a 200 millió forintról már lemondott. Felhívnám a figyelmet még valamire a vizsgálattal kapcsolatban, itt már hivatalos szerv próbafúrásokat végzett 30 helyen. Vannak erre vonatkozóan eredmények, hiszen a pályázathoz ezeket be kellett adni.
Vincze József elmondja a testületnek, hogy mindegyikük azt mondta, hogy azért adjuk vissza, nehogy már az Acsainak rekultiváljuk a bányáját, Uniós pénzből, mikor ő szedte a hasznát. Nem azt mondták, hogy azért adjuk vissza, mert az Önkormányzatnak túl nagy a kockázat, csak most mindenki másképp emlékezik. Még egyszer kérdezem, hogy az első határozati javaslathoz van-e módosító javaslat?
Juhász Zoltán kérdezi, hogy lehet e jogfenntartással visszaadni?
Dr. Deák Erzsébet kifejti, hogy úgy látszik ez csiki-csuki helyzet, mert, ahogy meglehetett azt tenni, hogy ezt visszaíratjuk, és össze-vissza íratjuk át a hatósági engedélyeket, úgy semmi akadálya nincs annak, sőt az Acsaiék örülnek neki, ha azt mondjuk, hogy ajándékozzák nekünk újra. Nincs az az illetékes ember, aki a határozat meghozatala előtt bármit leírna, amit később dönteni fog. Amilyen logikával meg tudták azt tenni, hogy az Acsaiákról átírták a működési engedélyt és a rekultivációs kötelezettséget az Önkormányzatra, tulajdonjog változás miatt, ezt tulajdonjog változás miatt vissza is lehet csinálni.
Dr. György Balázs elmondja, hogy ez úgy történt, hogy mi kértük meg, már a legfrissebb rekultivációs tervnek már mi vagyunk a kérelmezői.
Némedi Erika kérdezi, a jegyző asszony mondta, hogy van egy záradéka az ajándékozási szerződésnek. Nem tudom, hogy ez mennyiben befolyásolja az eljárást, előfordulhat-e az, hogy az ajándékozó visszautasítja az ajándék elfogadását?
Vincze József elmondja, hogy az ajándékozási szerződés alapján automatikusan a feltétel bekövetkezésével a tulajdonjog visszaszáll az Acsaiékra. Ehhez lehet, hogy nem is kellene testületi döntés, csak egy polgármester, jegyző nyilatkozat, hogy ez bekövetkezzen. Annyira automatizmus.
Szántó Erzsébet kérdezi, hogy ha holnap jelezzük, hogy nem kívánunk a pályázaton részt venni, abban a pillanatban vissza kéne adnunk az Acsainak, mert különben ahogy mondták rajtunk a felelősség. Azt nem tehetjük meg, hogy majd két hónap múlva, mikor mi ott kimunkálkodtuk magunkat akkor adjuk vissza.
Vincze József elmondja, ha nem írják vissza a kötelezettséget, akkor tudunk vis maiort jelenteni. Letétbe lesz helyezve, hogyha megszavazza a testület azt a határozatot, amit a Viktor mondott. Ott van a vizuális bizonyíték, nyílván való, hogy ezt utána alá kell támasztani vizsgálatokkal.
Szavazásra bocsátja a határozati javaslatot.
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 6 igen 2 nem szavazás alapján az alábbi határozatot hozta:
168/2011. (05.26) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata úgy dönt, hogy az Alsónémedi 081/96 hrsz.-ú, kivett, hulladék lerakó telep megjelölésű, 4 ha 1079 nm térmértékű ingatlan visszaadását kezdeményezi - az Önkormányzat, valamint Acsai Károly között 2009. december 10-én megkötött ajándékozási szerződés 4. pontja alapján - Acsai Károly 2351 Alsónémedi, Iskola u. 10 sz. alatti lakos (ajándékozó) részére.
A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy az ingatlan tulajdonjogának Acsai Károly részére történő visszaadása érdekében a szükséges lépéseket tegye meg és felhatalmazza az ajándékozási szerződést felbontó szerződés, valamint a tulajdonváltozáshoz szükséges egyéb jogügyletek aláírására.
Határidő: azonnal
Felelős: Vincze József polgármester.
Vincze József szavazásra bocsátja a határozati javaslatot.
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 6 igen 1 nem és 1 tartózkodó szavazás alapján az alábbi határozatot hozta:
169/2011. (05.26) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata úgy dönt, hogy az Alsónémedi 081/96 hrsz.-ú, kivett, hulladék lerakó telep megjelölésű, 4 ha 1079 nm térmértékű ingatlan rekultivációjára vonatkozó – az Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás keretében benyújtandó - Európai Uniós pályázaton nem kíván részt venni. Felkéri a Polgármestert, hogy a döntésről haladéktalanul értesítse a társulás elnökét.
Határidő: azonnal
Felelős: Vincze József polgármester.
Dr. György Balázs kiment a teremből
(jelen van 7 fő)
Némedi Rezső kérdezi, azt el kell dönteni-e a Testületnek, hogy szeretne- e kutatni, vagy nem. Tudni akarja-e hogy mi van a felszín alatt. Mert, ha tudni akarja, akkor a teljes átadás előtt kellene megkutatni.
Vincze József elmondja, ha visszaírják, akkor Alsónémedin vannak nagyon lelkes civil szervezetek, akik utánajárnak.
Némedi Erika kifejti, hogy a civil szervezet a szemétbányával, politikával és személyeskedéssel nem foglalkozik.
Vincze József elmondja, hogy amikor ott volt egy ülésükön, akkor nem ezt tapasztalta.
Némedi Erika kérem az előzőeket jegyzőkönyvben visszautasítani és a szó szerinti jegyzőkönyvezést. Alsónémedi polgárai nevében visszautasítja a polgármesternek azt a kijelentését, hogy Összefogás a jövőnkért Alsónémedin Egyesület ülésén politikai vita folyik. Személyes vita folyt a polgármester és Tüske Pál között. Köszönöm szépen.
Vincze József szavazásra bocsátja a határozati javaslatot.
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 6 igen 1 nem szavazás alapján az alábbi határozatot hozta:
170/2011. (05.26) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata úgy dönt, hogy a Közép-Duna Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség KTVF:7965-1/2010 számú határozatával módosított, KTVF:1980-1/2008 számú környezetvédelmi működési
(A határozat folytatása a következő oldalon)
engedély I/3. pontjának és I/4. pontjának módosítását kezdeményezi a Felügyelőségnél úgy, hogy a hulladéklerakó tulajdonosa és a hulladéklerakó üzemeltetője Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata helyett Acsai Károly vállalkozó legyen.
Határidő: azonnal
Felelős: Vincze József polgármester.
Vincze József szavazásra bocsátja a határozati javaslatot.
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 6 igen 1 tartózkodó szavazás alapján az alábbi határozatot hozta:
171/2011. (05.26) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata úgy dönt, hogy kezdeményezi a Közép-Duna Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség KTVF:2285-3/2010 számú, hulladéklerakó rekultivációját engedélyező határozatának módosítását a tekintetben, hogy a terület tulajdonosának neve (1.2 pont) és a rekultiváció kötelezettje Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata helyett Acsai Károly vállalkozó legyen.
Határidő: azonnal.
Felelős: Vincze József polgármester.
Vincze József szavazásra bocsátja a határozati javaslatot.
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 6 igen 1 tartózkodó szavazás alapján az alábbi határozatot hozta:
172/2011. (05.26) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata úgy dönt, hogy a 161/2011. (05. 23.) sz. önkormányzati határozatát hatályon kívül helyezi.
Határidő: azonnal.
Felelős: Vincze József polgármester.
Dr. Deák Erzsébet megkérdezi Kiss István Viktort, hogy fenntartja-e határozati javaslatát.
Kiss István Viktor fenntartja.
Dr. György visszajött a terembe,
Jelen van 8 fő.
Dr. Deák Erzsébet felolvassa a határozati javaslatot.
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 6 igen 2 nem szavazás alapján az alábbi határozatot hozta:
173/2011. (05.26) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata felkéri a jegyzőt, hogy az Alsónémedi 081/96 hrsz.-ú, kivett, hulladék lerakó telep megjelölésű, 4 ha 1079 nm térmértékű ingatlanra
vonatkozó, teljes iratanyagot a hivatal juttassa el, Némedi Erika adatkérőn kívül Józan Sándor alpolgármester és Némedi Rezső képviselő részére 30 napon belül, akik azt át kívánják vizsgáltatni Józan Sándor és Némedi Rezső által kiválasztott ügyvédi irodával. A Képviselő-testület kéri, hogy a vizsgálat eredményét az előzményi iratok kézhezvételétől számított 30 napon belül Józan Sándor alpolgármester és Némedi Rezső képviselő terjesszék a Képviselő-testület elé tájékoztatás céljából.
Határidő: folyamatos.
Felelős: dr. Deák Erzsébet jegyző, ill. Józan Sándor alpolgármester.
További kérdés, hozzászólás nem lévén Vincze József az ülést 18 óra 35 perckor bezárja.
Kmf.
Vincze József dr. Deák Erzsébet
Polgármester jegyző
Jakab Ágnes
Jkv.